There are many great features available to you once you register at Neowin, including:

  • Richer content, access to many features that are disabled for guests like commenting on the front page
  • Access to a great community, with a massive database of experience on hard & software issues, gaming and recreational activities, and more
  • Access to the Neowin IRC - you could make a friend from across the world and talk to them live
  • Access to Neowin contests & subscription offers and forums that are not open to guests/li>
  • It's simple, and FREE! · Register here

[MLB] Gagne's save streak ends at 84


 Share

Recommended Posts

Haw haw. Gagne just gave up a tying run to none other than the D-Backs (to whom he which blew his last save in August of '02).

All I gotta say is HAW HAW!

ragegameover.png

Link to comment
Share on other sites

he ****** over the giants with plenty of those saves. Like last tuesday.

Link to comment
Share on other sites

No, not really, someone had to do it, im glad it someone other than a giant.

Link to comment
Share on other sites

He is still the most dominate closer in baseball....watch out for the DBacks, their role this season will be spoilers.

Link to comment
Share on other sites

yeah, well he blew a save in the all star game 2 years in a row. and last year it cost the NL home field advantage.. didnt end up mattering to me, but his postgame reaction was like "dont question me, i am eric gagne. the all star game doesnt matter" yeah it doesnt matter to you because your team wont be around by the start of september. dude needs to realize that he was only a mediocre starter, hes not as good as this streak might suggest.

Link to comment
Share on other sites

ok, so that article compares his streak to other streaks in different categories. i dont see the point in comparing 84 saves to joe dimaggio's hitting streak or ripken's game streak. im not saying his streak is the greatest in baseball, or that hes the best closer ever because of it, im just saying that 84 is an impressive streak of saves, and he didnt have a giant lead in all of them.

edit: btw, thanks for the article, it was an interesting read

Edited by sciguy007
Link to comment
Share on other sites

:sleep:

I was bored with this streak a year ago.

btw, Giants and Dodgers rivalry is in my top 5 of all time rivals

Link to comment
Share on other sites

First off, I hate the Dodgers more then any baseball team. But come on, how many of the pro athletes on this forum can even throw a baseball, let alone for a strike or at 95+ mph? Oh thats right, not a damn one of you. Gagne himself knew he wasn't a good starter, he wanted to go 'all out' all the time and you can't when your a starter, you have to pace yourself. Gagne comes in when the Dodgers need a nail in the coffin. Only Mariano Rivera in a playoff game was as scarry as Gagne. You knew if you weren't winning going into the ninth, you probably will lose. 84 is incredible, I think the SI article said he had a strikeout ratio of 2/3. People watched Dodger games just to watch this guy. I know he had to face Bonds a few times during this streak, now that is a show. Liker Percival vs. Bonds in the WS a few years ago, now that was incredible.

Link to comment
Share on other sites

well, if you think about it boog... that means that he did not blow a lead in 84 games. that IS pretty dominant.

saves are worthless imo too, but when you can own your game like that, that is pretty awesome.

Link to comment
Share on other sites

well, if you think about it boog... that means that he did not blow a lead in 84 games. that IS pretty dominant.

saves are worthless imo too, but when you can own your game like that, that is pretty awesome.

Oh, I understand the achievement....But you can also put it into perspective...how many of those 84 games were 1 inning appearances?

Link to comment
Share on other sites

I like this guy, he has that hockey mentality playing as a pitcher.. did you see when that dude went to challenge him and he (gagne) met him at home plate ready to kick some ass lol

That's the kind of balls more pitchers need to have, someone questions your throw then get in their face and make them back down. :D :p :ninja:

Link to comment
Share on other sites

This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.