HELP! My dog just ate a condom!


Recommended Posts

Marshalus

As the subject says, my 1 year old Jack Russell Terrier just ate a condom out of the trash. What should I do? Will he just poop it out, do I need to induce vomiting? It's Saturday night so the vet is closed, I'm looking everywhere on the net for advice. I'd call my girlfriends dad who is a dog expert but... well... the condom had to come from somewhere, right!?

Help!

Edit: My dog did actually eat a condom, but I already called a vet, I'm just looking to see if anyone on the forums has had this happen to them before.

Edit2: Called the Vet, he laughed his ass off, then had me get him to puke it up.

Link to post
Share on other sites
.:ChompChomp:.

i suggest u induce vomiting...cause ugh :pinch:

Link to post
Share on other sites
TheLittleKid

call the girlfriends dad and say he swalloed a balloon, same thing.

Link to post
Share on other sites
Geo

As long as he's not choking on it, he should be fine... it's happened before, and come right out the other end :p

Link to post
Share on other sites
username();
As the subject says, my 1 year old Jack Russell Terrier just ate a condom out of the trash. What should I do? Will he just poop it out, do I need to induce vomiting? It's Saturday night so the vet is closed, I'm looking everywhere on the net for advice. I'd call my girlfriends dad who is a dog expert but... well... the condom had to come from somewhere, right!?

Help!

586408119[/snapback]

Well, if he didn't choke on it, he'll probably **** it out just fine.

If your that worried, call, and simply say it was a peice of plastic wrap or something.

Link to post
Share on other sites
Nexus

OMFG. Sorry but i can't think of a solution i'm still LMAO.

Link to post
Share on other sites
Felinix_Devotion

making it vomit could kill the dog, what method would you use?

Link to post
Share on other sites
-}x0{-

i hope it wasnt used.

it should poop it out.

Link to post
Share on other sites
Marshalus
call the girlfriends dad and say he swalloed a balloon, same thing.

586408135[/snapback]

The problem is, my dog goes over there all the time to play with their dog, and poops in the back yard. Damn, I've really worked myself into a pickel.

Link to post
Share on other sites
Hum

Your dog may become pregnant ! :woot:

Link to post
Share on other sites
Chris Allen

Man, I don't even know what to suggest! There has got to be a 24hr vetrinarian service somewhere. Check your phonebook yellowpages. There's usually one. If you care about the dog THAT much, call the g'fs father.... just duck and cover once he finds out what it is ;)

Link to post
Share on other sites
pacifica

it never fails to astound me how in such situations people turn to a forum instead of professional help. if you follow advice here and it goes awry then that's what you get. take the dog to a vet or pet hospital.

Link to post
Share on other sites
Marshalus
making it vomit could kill the dog, what method would you use?

586408140[/snapback]

Hydrogen Peroxide, the same thing I'd use if he ate chocolate. Harmless, just not much fun.

Link to post
Share on other sites
NeoXY
OMFG. Sorry but i can't think of a solution i'm still LMAO.

586408139[/snapback]

yeah...same here...

Link to post
Share on other sites
Marshalus

(I'm not ACTUALLY going to do what you guys tell me unless the vet does too... I'm not that stupid. Just making light of a funny but bad situation.)

Link to post
Share on other sites
maplecookie

Call a local er vet for advice. You don't need to take her in, just ask the person who answers the phone. Odds are it will pass through just fine...I mean come on...drug smugglers do really bad thing with balloons and most of them come out just fine, lol.

Don't panic. Just keep your dog at your home instead of your gf's.

Link to post
Share on other sites
Felinix_Devotion

feed him baked beans if you dont want your dad to find it, just worry when it starts ww3 when the condom lands on bush's head.

Link to post
Share on other sites
NeoXY
I mean come on...drug smugglers do really bad thing with balloons and most of them come out just fine, lol.

586408164[/snapback]

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: (Y)

Link to post
Share on other sites
TheLittleKid

say your dog was at a friends house and he ate a condom there!!! that way you can cover yourself, sure it sounds a little strange but damn a dog eating a condom sounds stranger.

Link to post
Share on other sites
Draconian Guppy

My dog has eaten parts of plastic bag and they just come out, my suggestion is feed it meat like hell, then keep it in your house until it poops it out so your GF's dad doesn't see it.

Edit: I wonder why your dog ate it? tasty perhaps ? :x this is why you should always flush these down the toilet no matter what they say :p

Link to post
Share on other sites
.:ChompChomp:.
call the girlfriends dad and say he swalloed a balloon, same thing.

586408135[/snapback]

same thing?! its been in the trash AND in...uh...yeah...

(I'm not ACTUALLY going to do what you guys tell me unless the vet does too... I'm not that stupid. Just making light of a funny but bad situation.)

586408158[/snapback]

well hmph :angry: ..lol

Link to post
Share on other sites
TheLittleKid

what kind of condom was it anyways? was it flavored or something?

Link to post
Share on other sites
gam_EZ

eh..my dog ate a latex glove once and she was fine...just pooped it out a few days later.

Link to post
Share on other sites
Marshalus

I've been waiting for a call back from the vet from the answering about it... sure is taking his sweet time.

Link to post
Share on other sites
scumdogmillionaire

unless the girl is under 18, just tell him the truth. that will show you have gonads to stand up and say "yes, i'm boning your daughter and my dog ate the used prophylactic!"

you could probably leave the first part out... i wouldn't worry about it. if you really like this girl it's a good thing -- that will open up lines of communication between you and him.

as for the dog... i dunno... people stuff condoms full of coke up dogs asses all the time sadly. the only time i think dogs die is if they burst with the cocaine... i think the latex is pretty harmless... but i've never eaten one :)

Link to post
Share on other sites
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.