There are many great features available to you once you register at Neowin, including:

  • Richer content, access to many features that are disabled for guests like commenting on the front page
  • Access to a great community, with a massive database of experience on hard & software issues, gaming and recreational activities, and more
  • Access to the Neowin IRC - you could make a friend from across the world and talk to them live
  • Access to Neowin contests & subscription offers and forums that are not open to guests/li>
  • It's simple, and FREE! · Register here

Desktop Icons without Text


 Share

Recommended Posts

Perfect!!

Herby, these totally rule, and I feel are way more functional than say, AveDesk icons.

:D & they need no App running in the background... :happy:

Link to comment
Share on other sites

I have to say that this is the best damn thing I have ever seen on Neowin. An actual functioning piece of work and not some Photoshopped, vaporware piece of crap. Herby you are the man.

Link to comment
Share on other sites

I have to say that this is the best damn thing I have ever seen on Neowin.  An actual functioning piece of work and not some Photoshopped, vaporware piece of crap.  Herby you are the man.

Thanks! :happy:

Windows Media Player 9 & 10 Buttons

WMP10.jpg

You can use this Button as a "Remote", when you opened WMP 9 or 10 you can go to Now Playing or the Media Library by clicking on the Command.

WMP.zip

Link to comment
Share on other sites

Is there actually anything left? :p

What'd be kinda neat though...if you open a new toolbar of the desktop style, it automatically keeps the old "my computer" and crap in there along with the new icons. But what's cool about the old ones is that they're cascading file lists!

Hmmm...gotta be a way to reproduce that functionality. I'll do some digging, not that I've ever even looked in that area before of course, but...good time to learn. :)

Link to comment
Share on other sites

I love this stuff :D makes your desktop 100 times more effective and nicer :p

Waiting for the winamp and nero one ;)

edit..

Could you add a "Explore workgroup" or something to the network icon?? that had been super :D

Link to comment
Share on other sites

Is there actually anything left? :p

What'd be kinda neat though...if you open a new toolbar of the desktop style, it automatically keeps the old "my computer" and crap in there along with the new icons.? But what's cool about the old ones is that they're cascading file lists!

Hmmm...gotta be a way to reproduce that functionality.? I'll do some digging, not that I've ever even looked in that area before of course, but...good time to learn:):)

Diggin too...:D:D

I love this stuf:D:D?makes your desktop 100 times more effective and nic:p :p

Waiting for the winamp and nero o;) ;)

edit..

Could you add a "Explore workgroup" or something to the network icon?? that had been super?&nb:D; :D

I'll look into that:) :)

Winamp Button is almost done.:D :D

Its especially nice when u make them big icons!!!&nb:D; :D

They are huge!!.. :omg:laugh:ugh:

Edited by Herby
Link to comment
Share on other sites

Winamp Button

This is the first Button that uses another program because Winamp has no Command Line Parameters.

WA.jpg

Installation:

Copy WACommand.exe to your Winamp directory, run "Add Winamp.reg" & refresh your Desktop.

[\Herby]

Winamp.rar

Link to comment
Share on other sites

How about one for Thunderbird?

584714245[/snapback]

OK,.. but I don't use that E-mail Client.

Does these shortcuts work? Start -> Run:

"%ProgramFiles%\Mozilla Thunderbird\Thunderbird.exe"

"%ProgramFiles%\Mozilla Thunderbird\Thunderbird.exe" -safe-mode

"%ProgramFiles%\Mozilla Thunderbird\Thunderbird.exe" -ProfileManager

Shall I also create one for Outlook Express, Outlook XP & Outlook 2003?

Link to comment
Share on other sites

Hi Herby.

There are a number of switches that can be used with Thunderbird, not all of which will be useful in this scenario.

-Profilemanager (Create, Rename, Delete)

-P (Same as above)

-Selectprofile (AS above)

-Addressbook (Starts the addressbook)

There are others, probably more than I know about.

Aus

Link to comment
Share on other sites

Hi Herby.

There are a number of switches that can be used with Thunderbird, not all of which will be useful in this scenario.

-Profilemanager (Create, Rename, Delete)

-P (Same as above)

-Selectprofile (AS above)

-Addressbook (Starts the addressbook)

There are others, probably more than I know about.

Aus

584719980[/snapback]

Working on it... :)

Link to comment
Share on other sites

This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.