• Sign in to Neowin Faster!

    Create an account on Neowin to contribute and support the site.

Sign in to follow this  

Keldyn buys a Digital Camera

Recommended Posts

Keldyn    1
what about are those temps in Fahrenheit (i know that's spelt wrong :rolleyes: :p )

40C is roughly 106 Fahrenheit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ryan   

:omg: that is your winter? :blink:

that'd actually be considered summer at its peak (if we're lucky) over here! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
morphen    14

hehe,during our winters it can get down to 25C below...your damn lucky ;)

our summers..hmm...we've had 35C maximum...but normally it's about 25C degrees.. :)

what i love about 40C is that in the evenings,it's black dark,and still 25-30C! i love beeing outside then =)

Share this post


Link to post
Share on other sites
morphen    14

SuperSaiyajin2Gogietto; where do you live?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ryan   
Where do you live?

Ohio, USA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Keldyn    1

lol He took a bath :) never seen him do that before! lmao

post-55-1052822106.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
akaladis    1

Hehe.... i have a Powershot A60 and im completely satisfied with it ;-) Canon rocks!!!!

/Raptor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ryan   

cute. :) are those your pet birds? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Keldyn    1
cute.  :)  are those your pet birds?  ;)

Yes :) I named them cookie and crumble. lmao :D

Hehe.... i have a Powershot A60 and im completely satisfied with it ;-) Canon rocks!!!!

I am very happy with my purchase. It takes quality pictures (Y)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ryan   
I am very happy with my purchase. It takes quality pictures (Y)

:yes: i agree. looking great so far. and these were just resized to something smaller! :)

:shifty: now all you have to do is for the next pic you take to turn the camera around and snap off a shot of that and post it.... :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Keldyn    1

Got bread?

post-55-1052833345.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
lawtai    3

Very nice shots Keldyn, did you take that picture of the bread too? It actually looks like a professional shot.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Keldyn    1

heh heh no. It's a picture I have on the wall of my kitchen. I just snapped a shot and cropped it. Came out very well I think. :) I wanted to see how well it would reproduce the color and detail. Looks better than the original imo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Malechai    120

very nice shots keldyn! very nice camera you purchased too.. congrats! Canon is great. I might have bought that model myself if I could have afforded it :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Keldyn    1

Thanks man (Y) I am really impressed with this camera's performance. The picture quality is incredible. I was not able to get my hands on the a70 but the Ixus is great. I don't regret my purchase :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Malechai    120

picture quality = excellent on canon's .. gotta love their top notch lenses :)

/edit .. i really like the pic you took of the wave rolling up on the beach. I don't have anything like that near me unfortunately, but I tested it out by taking a pic of running tap water. the running water wasn't blurry..clear as crystal. it looked amazing (Y)!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Keldyn    1

Yeah :) I am amazed with how well that shot turned out because it was not even planned. I just happened to turn around and noticed the waves rolling in so i took aim and fired lol What is really great is that I was standing no where near the water. I was a good distance away up on the jetty. Love that optical zoom!

As for tap water that is interesting. I tried it too but my shot came out blurred. Weird :blink: lol

I will have to play around with the settings and see what I come up with.

I have to say this camera makes a great conversation piece. People are fascinated by it. I was the envy of everyone whilst i went about town today. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
aleni    0

show us ur face keldyn! :crazy: :p

Share this post


Link to post
Share on other sites
S.MULLA    8
show us ur face keldyn! :crazy: :p

yeah..you've showed half of australia..now we wanna see u..?!?!!? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
deimos    0

man, those pics of the beach and stuff make me wanna live in australia....too bad you have those giant spiders though lol. :/

Edit:

thats an idea....keldyn, go find one of those giant spiders and take a picture of it with your new camera :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Malechai    120
Yeah :) I am amazed with how well that shot turned out because it was not even planned. I just happened to turn around and noticed the waves rolling in so i took aim and fired lol What is really great is that I was standing no where near the water. I was a good distance away up on the jetty. Love that optical zoom!

As for tap water that is interesting. I tried it too but my shot came out blurred. Weird :blink: lol

I will have to play around with the settings and see what I come up with.

I have to say this camera makes a great conversation piece. People are fascinated by it. I was the envy of everyone whilst i went about town today. :D

do you have 3x optical zoom? i think what I love the most about these digital cameras, is the fact that you can take excellent looking pictures so easily... trick alot of people into thinking you're a better photographer than you actually are! (well, in my case at least lol)

but yea regarding the tap water.. my first shot turned out blurred as well. I needed to switch the camera from auto setting to the fast setting (cant remember what its called exactly).. basically it increases the shutter speed I think. boom, still and clear :)

try it :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Keldyn    1

Yep. 3x zoom. Works surprisingly well too. :)

I'll try setting the Iso speed to 50.

Edit:/ There we go. Sweet :D

post-55-1052843165.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Malechai    120

w00t :D what ISO mean? I have those manual settings on my camera too but well.. as you can see i need to read the instructions a bit more :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Malechai    120

oh ISO = shutter speed? nice hehe.. give me a little bit, I'll think up another dense question to ask :s :laugh:

/edit .. ok Keldyn's post is gone.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Keldyn    1

Edit:/

ISO = International Standards Organization. You explained it best in your other post. It determines the shutter speed. Faster shutter speeds for less blurred images or if you are snapping moving subjects. Slower speeds, ie 400 if you are shooting in say low light, or darkness. That is how i understand it. lol

Share this post


Link to post
Share on other sites
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.